人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Autumn Colors at Shinrin Forest Park in Saitama

埼玉の森林公園の秋の色

11月に日本へ行った折に、埼玉県にある森林公園を
訪れました。実家のある川越から車で40分ぐらいでしょうか。
割と近くにあることは知っていましたけれど、
結局そのままになっていましたので、きっかけを作って
お散歩がてら行ってきたのです。

Autumn Colors at Shinrin Forest Park in Saitama_a0097015_11162720.jpg

今年は全般的に紅葉が遅れているとのことでしたが、実際に森林公園
を歩いてみた感触では、紅葉はそれでも例年の5割ぐらいには
達していたように思いました。

森林公園の秋の色は、もみじのいろいろなグレードに染まった紅でした。
彩やかで、優しくて、暖かな色の世界に包まれて
静かな感動が胸いっぱいに沸き起こってきました。

-----------------------------------------------------

Autumn Colors at Shinrin Forest Park in Saitama

While I was visiting Japan in November, I went to the Shinrin Forest
Park for a walk in Saitama Prefecture. The park was fairly close to
my hometown of Kawagoe City (about 40-minute drive),
but I did not make it until just recently for I had not try to make a
conscious effort.

Autumn Colors at Shinrin Forest Park in Saitama_a0097015_11165110.jpg

This year the leaves started to change to their autumn colors much
later than the usual year. About fifty percent of the leaves in the
Shinrin Forest Park were turning into yellow and red, which was more
than I expected.

Here at the Shinrin Forest Park, the predominant autumn colors were
the different hues of red in the Momiji maple leaves.
It was a quiet sensation, but I was deeply touched by the vivid, soft,
and warm world of autumn colors.
by yoshie_YW | 2007-12-05 14:01 | 日記・エッセイ
<< Welcome to Yosh... ハーフムーン・ベイでの秋の午後 >>